Răspunde la: Carburatie Oltcit-Oltena-Citroen Axel.Reglaje-Adaptari-Modificari

Despre Noi Forumuri Forum Oltcit Romania Carburatie Oltcit-Oltena-Citroen Axel.Reglaje-Adaptari-Modificari Răspunde la: Carburatie Oltcit-Oltena-Citroen Axel.Reglaje-Adaptari-Modificari

#883
MilleniumFalcon
Keymaster

”Pentru ca mai multi prieteni din grup m-au rugat,am sa detaliez modul meu de reglaj al carburatiei,coroborat cu ce am invatat din carti si ce am mai imbunatatit pe parcurs.
Prin urmare,nu va aruncati direct asupra carburatorului.Proasta functionare a motorului se poate datora distributiei incorrect reglate,arinderii defectuoase,fiselor,bujiilor si nu in ultimul rand avansului vacuumatic din distribuitor care in multe din cazuri este vinovat de “datul in nas” al masinii la accelerare usoara(lina).
Eu reglez culbutorii la 0,25 -0,30 putin mai largi decat ce spune producatorul.Asa imi place mie sa-I aud ‘tzacanind” usor.Lucrul acesta creeaza o compresie corecta cu o durata sensibil mai mare,o pornire la rece mai rapida si obtinerea unui ralanti stabil mai repede.Evident in detrimental unui zgomot usor mai accentuat.
Carburatorul:
Acesta trebuie sa fie curat,fara urme de coroziuni,fara jiglere deteriorate,
Nivelul il stabilesc la 16-17 mm cu unul doi mm mai mare decat ce spune producatorul.Din exeperienta am invatat ca imi asigura un plus de “vigoare “ la turatii inalte.
Carburatorul nu trebuie sa fie umblat la suruburile de calibrare ale deschiderii clapetelor.Contrar multor pareri,la 1100 acest reglaj este in concordanta cu circuitul de ralanti.Deci daca clapetele sunt inchise la maxim,vor penaliza circuitul de ralanti.Daca totusi este umblat,se introduce o lera de 0,1 mm in deschidere,astfel incat gaurile de aspiratie progresie treapta I si imbogatire treapta II sa nu se vada(ca carburatorul demontat si privit dinspre clapete)
Progresia,ar fi bine sa fie reglata de producator.Insa daca s-a umblat acolo,eu o reglez la 6,5 ture dinspre exterior spre interior.Am observant ca reglajul din fabrica este intre 5 si 7 ture,nu este standard,depinde foarte mult de canalele de progresie.De fapt surubul de progresie regleaza debitul benzinei aspirate prin canalele de progresie..Dar cum am spus ar fi bine ca acolo sa nu fie umblat pentru ca il nimeresti mai greu si este nevoie de multi nervi si tatonari.In plus creste considerabil consumul.Prea inchis,nu intra benzina,calci mai mult pedala si in loc ca motorul sa traga prin progresie,trage prin jiglere,prea deschis,trage prin canale benzina de te rupe.
Amestecul ralanti:Se obtine simplu:Motor cald(foarte incins)eventual se dau cateva ture inainte.
Se mareste turatia la 1100-1200 rpm(din surubul de aer de pe capac-1100) sau din surubul clapetei treptei I la 1300.
Se actioneaza surubul de amestec din talpa pana cand motorul are un mers regulat,nu se aud pufnituri in toba de esapament.
Ulterior se stabileste turatia de ralanti la 900 sau 700 rpm dupa fiecare motor.
Se regleaza frana de acceleratie astfel incat decelerarea sa aiba un delay de 4-5 secunde cum este specificat si in manual.Lucrul acesta va ajuta la schimbarea treptelor de viteze(nu mai smuceste la schimbari)
Intr-o postare anterioara v-am aratat si un mod de calcul al jiglerelor in functie de cilindree.Acestea se mai pot jongla dar numai coroborat(aer-benzina).
Daca totusi nu reusiti sa reglati carburatorul si acesta tot va da senzatia de dat in nas,trebuie curatat in detaliu .Uneori curatarea da rezultate,alteori nu.Ultrasunetele nu dau intotdeauna rezultate.Eu am remediat carburator prin curatare chimica,care la ultrasunete nu se curatase foarte bine la interioare.Dar si-a pierdut zincarea la exterior.
Carburatorul nu poate fi reglat decat pe motor,indiferent daca e nou sau folosit,indiferent de povestile unora sau altora.
Evident carburatoarele sunt construite si reglate pe banc pentru un coeficient de CO2 cat mai redus.Acest lucru penalizeaza functionalitatea.
Cu cat amestecul este mai sarac cu atat consumul creste.Deci sa nu va inchipuiti ca scazand nivelul din camera de nivel o sa scadeti consumul.Din contra……Cu cat amestecul este mai bogat,motorul scoate fum negru si consumul creste.
TRICK 1;Daca tot nu va asculta si tot “da in nas”,la economizor(membrana triunghiulara)puteti inlocui jiglerul de 0,40 cu unul de 0,50 la 1100.
La 1300 cel de 0,50 il puteti inlocui cu unul de 0,80.In ambele cazuri se imbogateste putin amestecul,de cele mai multe ori scazand consumul,nu crescandu-l cum s-ar crede
TRICK 2: La carburatorul de 1100 se poate monta un centrator de amestec de 1300 cu efecte immediate.
Alex Busica
a vazut pe pielea lui schimbarea.
P.S Nu am clapeta de soc,asa ca nu va inghesuiti sa-mi amintiti acest lucru.Efectiv nu imi trebuie si era o frana in calea aerului aspirat.”
ROBERTINO SOL